Себастиян Фетел не успя да си осигури титлата в Гран при на Сингапур, но въпреки това не остави никакво съмнение по отношение на превъзходството си във Формула 1, след като постигна комфортна победа. На пистата Марина Бей немският пилот на Ред Бул непрекъснато водеше колоната с респектираща преднина и не даде възможност на конкурентите си да го притеснят, с което си осигури 9-ти успех през сезона.
На второ място финишира Дженсън Бътън, който също не участваше в сериозни битки за позиции на пистата, а Марк Уебър остана трети. Австралийският състезател на Ред Бул на два пъти трябваше да изпреварва Фернандо Алонсо на трасето, но в крайна сметка доказа, че е по-достоен за последното призово място на подиума.
Испанският пилот на Ферари се нареди 4-ти, като отново демонстрира проблеми със загряването на гумите си, което му коства по-предното класиране. Люис Хамилтън отново участваше в инцидент в състезанието и дори получи наказание за преминаване през питлейна, но въпреки това успя да се класира на 5-та позиция.
Пол Ди Реста финишира шести, следван от Нико Розберг, Адриан Сутил, Фелипе Маса и Серхио Перес.
Стартът
Марк Уебър очаквано стартира доста по-мудно от конкурентите си и моментално бе изпреварен от Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо. Себастиян Фетел без проблеми се изстреля в предни позиции и за 1 обиколка си осигури аванс от 2.5 секунди, докато Люис Хамилтън се оказа големият губещ от въртележката в началото на състезанието и се свлече до осма позиция - точно зад Михаел Шумахер, който задържа британеца зад себе си за 25 обиколки в Гран при на Италия.
Този път не се стигна до подобни драми между двамата и още в 4-ата обиколка пилотът на МакЛарън изпревари съперника си на седмия завой - мястото, където миналата година Хамилтън се сблъска с Уебър.
Спокойствие преди първите спирания в бокса
В 8-ата обиколка Фетел вече си бе осигурил 10 секунди аванс пред втория Бътън, който пък удържаше набезите на Алонсо на 3.5 секунди от себе си. Уебър се постара да се движи пределно близо до испанеца и постоянно беше в лимита на DRS. Хамилтън вече бе изпреварил и Розберг и се готвеше да постави Фелипе Маса под постоянно напрежение в борбата за пета позиция.
В рунд номер 10 вече Уебър направи фантастична офанзивна маневра срещу Алонсо и успя да го изпревари в най-подходящия момент - точно преди испанският пилот на Ферари да влезе в бокса за нови гуми, тъй като очевидно бе изтощил комплекта си.
Първи питстопове
Алонсо малко изненадващо заложи на по-твърдия компонент от двата, определени за Гран при на Сингапур - а именно меките гуми. Пол Ди Реста вече бе заложил на тях от началото на състезанието и данните от неговия болид явно се видяха обещаващи на механиците на Ферари.
Маса и Хамилтън влязоха и излязоха един пред друг, като само сантиметри разделиха двамата състезатели. Това не попречи на Хамилтън да пробва атака, а в стремежа си да запази позицията, бразилският пилот на "черните кончета" затвори опонента си, но закачи лявата част на предното крило на МакЛаръна, като на свой ред спука гума.
Маса бе принуден отново да влезе в бокса, за да се отърве от безполезната спукана гума, а междувременно Уебър също реши да заложи на меките сликове на Пирели.
Фетел и Бътън максимално изтеглиха своите спирания и влязоха в бокса чак в 13-ата обиколка, като не промениха позициите си в челото. Междувременно Хамилтън получи наказание за преминаване през питлейна, заради катастрофата с Маса, което го свлече до 19-то място.
Изненадите в горните етажи на класирането
Пол Ди Реста се представяше перфектно със своите гуми и не ги сменяше по примера на останалите пилоти, като до 19-та обиколка беше на трета позиция. Алонсо, който спечели едно място спрямо Уебър при въртележката на боксовоте, се готвеше отново да атакува британския пилот на Форс Индия и благодарение на DRS го направи, за да се покачи на трета позиция отново.
Маса загуби борбата с Хамилтън за 12-та позиция, след като направи малка грешка на излизането от завоя и пропусна МакЛарън-а пред себе си.
Вторите спирания в бокса
Алонсо отново започна да изпитва трудности в намирането на сцепление по пистата, което го принуди да спре в бокса за втори и евентуално последен път. Испанецът сложи меки гуми, но му оставаха 34 обиколки до края - практически опитът до момента индикираше, че сликовете ще се изтощят след най-много 15 и на Алонсо ще се наложи да смени стратегията си.
Уебър се възползва от решението на Ферари да повика своя водещ пилот и окупира третата позиция. В 29-ата обиколка и австралиецът посети бокса си за нови меки гуми, като се възползва от катастрофата на Михаел Шумахер, в която участваше косвено и Серхио Перес.
Мексиканецът първо изпревари Розберг, но на следващия завой допусна грешка и позволи на немеца да си върне позицията. В същото време Шумахер застигна състезателя на Заубер, но на седми завой пробва рискована атака, при която се докосна до болида на Перес, Мерцедесът отскочи във въздуха и се блъсна в преградите.
След прибирането на колата на сигурността
Уебър отново успя да се промъкне покрай Алонсо, който изглеждаше като заспал, като австралиецът си спечели третото място. Фетел пак натрупа сериозен аванс на върха пред Бътън, като по радиото си немецът научи, че би могъл да изкара без нови спирания в бокса до края на състезанието, с което ще елиминира шансовете на МакЛарън-а да го застигне.
Хамилтън междувременно се бе придвижил на осма позиция, преди да опита атака срещу Сутил и изчака до завой номер 7, за да изпревари болида на Форс Индия. На следващата обиколка в жерта на шампиона от 2008-ма година падна и Нико Розберг - крайната цел на Хамилтън бе петата позиция, която към момента се окупираше от Ди Реста. Това се случи точно на зоната за активиране на подвижно задно крило, с което Люис си спечели аплодисметите от механиците на МакЛарън.
Последни 15 обиколки
Очертаваше се особено емоционален край на състезанието, без обаче да се очаква борба за лидерството. Интересно бе намерението на Уебър да се бори с Бътън за втората позиция, като Хамилтън също скъсяваше дистанцията си до четвъртия в класирането Алонсо, който пък изглеждаше напълно лишен от способност да се конкурира.
Уебър реши да рискува и да сложи супермеки гуми с 3-ия си питстоп, който го върна на пето място зад Хамилтън, но с по-новите си сликове австралиецът нямаше проблеми да го задмине и да се нареди 4-ти.
В същото време Бътън осъзна, че няма да може да изкара със своя комплект до края и също влезе в бокса, с което отправи предизвикателство към лидера Фетел, който целеше да изкара състезанието със средно износените си гуми.
Фетел обаче прекрати гадаенето и сложи супермеки сликове в 49-ата обиколка, като за малко не се сблъска с Ковалайнен на излизане от питлейна. Алонсо също спря за комплект от по-меката консистенция на Пирели, с което борбата в челото се съживи напълно около четвърт час преди края на състезанието.
В крайна сметка след последните питсоптове единствено Уебър имаше реален шанс да атакува Бътън за второто място, защото останалите разлики между състезателите бяха достатъчно респектиращи. Най-спокоен за своята позиция обаче бе лидерът Фетел, който без проблеми закара болида си до финалния флаг, следван от Бътън, чийто финален щурм към върха не се оказа достатъчно продуктивен. Марк Уебър заслужи последното място на подиума, а Алонсо и Хамилтън се наредиха 4-ти и 5-ти.