Фетел недостижим в квалификациите преди Гран при на Абу Даби

Фетел се справи с конкуренцията на МакЛарън-ите, Ферари пак пети и шести

по статията работи: Даниел Любомиров | 12.11.2011 | 16:19

Световният шампион Себастиян Фетел за пореден път доказа, че желае да приключи сезона по перфектен начин и регистрира поредния 14-ия си полпозишън през 2011-та година. Немският пилот на Ред Бул направи страхотна последна бърза обиколка и с впечатляващо постижение във втория сектор спря хронометрите на 1:38.481 минути.

Люис Хамилтън изостана със 141 стотни от секундата, а за Дженсън Бътън остана третата позиция, след като записа време, само с 9 хилядни по-слабо от съотборника си в МакЛарън.

Фернандо Алонсо оправда прогнозата си, че петото място е максимумът за Ферари и се нареди именно на него, следван от Фелипе Маса. Нико Розберг и Михаел Шумахер бяха съответно седми и осми, а Адриан Сутил и Пол Ди Реста допълниха 10-ата.

Квалификация 1

Най-любопитният факт от първата сесия беше пределно незадоволителното време на Михаел Шумахер, който остана едва 17-ти. От щаба на Мерцедес дори трябваше да изчакват подходящия момент да го изпратят отново на пистата, за да запише няколко застраховащи времена, тъй като все пак имаше сериозна конкуренция от страна на Хейки Ковалайнен и евентуално Ярно Трули.

Рубенс Баричело пък не записа участие в квалификациите, като в последните минути изглеждаше готов да го направи, но в крайна сметка от Уилямс прецениха, че няма да има възможност за това. Отборът ще претърпи двойно разочарование, независимо от представянето на другия пилот Пастор Малдонадо, защото той ще претърпи наказание да започне с 10 места по-надолу на решетката.

От първата сесия отпаднаха Ковалайнен, Трули, Тимо Глок, Даниел Рикардо, Джером Д'Амброзио, Витантонио Лиуци и Баричело.

Квалификация 2

Пилотите на МакЛарарън, Ред Бул и Ферари естествено избраха меките гуми на Пирели, а отборите започнаха да дават инструкции за препоръчително време, което ще ги класира за третата сесия. За Шумахер "ултиматумът" бе 1:40.5, но никой нямаше особено време да записва кой знае колко добри обиколки, защото 9:45 минути преди края Фелипе Маса мина през бордюра на шикана. Част от предпазния пластмасов пилон обаче изхвърча на пистата и трябваше да бъде обявен "червен флаг" - временно прекратяване на сесията, докато проблемът се отстрани.

5 минути преди края изглеждаше, че Мерцедес, Рено и Забуер ще се борят за разпределение на последните места в десетката. Нико Розберг се класира шести с един от последните си рундове на пистата "Яс Марина", а Шумахер бе осми, но седемкратният световен шампион нямаше гаранции, че ще остане в топ 10.

Адриан Сутил, именно Шумахер, Серхио Перес и Себастиен Буеми бяха на местата от осма до 11-та позиция 120 секунди преди края - тоест, преди началото на финалните обиколки за състезателите. Буеми обаче трябваше значително да подобри постижението си, за да се класира в третата сесия, което не изглеждаше по силите и амбициите на пилота на Торо Росо.

В крайна сметка от К2 отпаднаха Серхио Перес, Виталий Петров, Себастиен Буеми, Бруно Сена, Хайме Алгерсуари, Камуй Кобаяши и Пастор Малдонадо. Венецуелецът ще изтърпи наказание от 10 места и ще започне редом до съотборника си Рубенс Баричело на последната редица.

Квалификация 3

Двамата пилоти на МакЛарън и Ферари първи излязоха на трасето, защото нощта се спусна над "Яс Марина", а с това и температурата на пистата значително се понижи. Единствено Нико Розберг заложи на твърди гуми в началните си рундове по трасето.

В края на първите бързи обиколки Хамилтън излезе начело с 42 хилядни пред Себастиян Фетел, а Марк Уебър бе трети. Дженсън Бътън направи няколко неточности за 4-та позиция във временното подреждане, както и Фернандо Алонсо, който бе почти със секунда по-бавен от лидера.

Фаворитите се прибраха в бокса след първите си рундове, а до края на квалификацията оставаха само 3 минути, които механиците използваха за финални настройки.

В последните 55 секунди пилотите започнаха окончателните си обиколки - Хамилтън и Бътън окупираха челото, но Себастиян Фетел с изключително каране във втория сектор успя да се нареди на първото място. Марк Уебър остана четвърти, а Фернандо Алонсо и Фелипе Маса - зад него на пета и шеста позиция. Розберг и Шумахер бяха следващите болиди на пистата, а Адриан Сутил се нареди 9-ти, точно пред съотборника си Пол Ди Реста, който не излезе на трасето.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Данчо Георгиев 14.11.2011 | 11:16
Недостижим, колко да е недостижим...до втория завой на първата обиколка! Хахахаха! Като много се изхвърляш - накрая една проста спукана гума ти разказва играта! Успех на всички други отбори! Догодина искам истинска конкуренция от Макларън, Ферари и Мерцедес

ТВ програма

Кино

  • Сега Най-хубавите години от нашия живот...
  • 14:30 Българското село
  • 15:00 Малки истории
  • 16:00 Възкресение документален филм...
  • 16:30 Книга на книгите анимационен филм
  • 17:00 Това го знам детско куиз шоу
  • 18:00 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • Сега "Под звездите на Върмонт" -...
  • 14:30 "Без багаж" - документална травъл...
  • 15:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 16:00 "bTV разказва" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • 20:00 Премиера: "Съни Бийч" - сериал,...
  • Сега "Великден под прикритие" - с уч. на...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Медальонът" - с уч. на Джеки Чан,...
  • 23:50 "Завръщането на Розовата пантера" -...
  • 01:50 "Великден под прикритие" - с уч. на...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.