Хамилтън господар на Монца, Алонсо на подиума, провал за Ред Бул

Себастиян Фетел, Марк Уебър и Дженсън Бътън не завършиха състезанието

по статията работи: Даниел Любомиров | 09.09.2012 | 16:43

Люис Хамилтън материализира вчерашния си полпозишън с брилянтна победа на пистата "Монца", която му спечели и Голямата награда на Италия. Британският пилот на МакЛарън бе пълен господар на трасето и може да бъде доволен от цялостното си представяне, защото с този успех се връща в борбата за шампионската титла.

На второ място финишира великолепно представилият се Серхио Перес, който в последните обиколки беше неудържим на пистата и караше като робот, пределно мобилизиран да стигне колкото може по-далеч.

Той не даде никакви шансове на местния герой Фернандо Алонсо в борбата за второто място и за испанският двукратен шампион остана третата позиция, но и ключов подиум в битката за лидерство сред пилотите.

Пълен провал претърпяха състезателите на Ред Бул, които не завършиха надпреварата заради технически проблеми в болидите си - Фетел имаше шансове да се включи в борбата за подиум, но отпадна 6 обиколки преди края. Марк Уебър пък се завъртя и излезе от пистата в предпоследния тур, с което приключи участието си на "Монца".

Подобна бе съдбата и на победителя от Белгия Дженсън Бътън, който също бе предаден от настройките на колата си и отпадна в средата на Гран при-то, като по това време бе комфортно на втора позиция.

Така Хамилтън изскочи на второ място в класирането при пилотите, след като вече има 142 точки и изостава с 37 от лидера Фернандо Алонсо. Себастиян Фетел се смъкна до 4-ата позиция със своите 140 пункта, защото Кими Райконен събра 1 повече. Уебър е 5-ти със 132, докато Бътън е далеч зад него със 101.

Иначе на 4-то място на "Монца" завърши Фелипе Маса, който можеше да се представи и по-впечатляващо, ако не бе получил проблем в болида си в средата на надпреварата - бразилецът не получаваше данни за състоянието на гумите си заради техническия провал, което го обрече на място извън подиума.

Пети финишира финландецът Кими Райконен, а шести и седми завършиха пилотите на Мерцедес Михаел Шумахер и Нико Розберг, които трябваше да променят в движение стратегиите си и това се оказа пагубно за надеждите им за по-предно класиране.

Десетката допълниха Пол Ди Реста, Камуй Кобаяши и Бруно Сена.

Направилият страхотна квалификация Фелипе Маса стартира по максимално добър начин, като още в началото бразилският пилот на Ферари мина пред Дженсън Бътън и се нареди на втора позиция. Лидерът Люис Хамилтън също бе атакуван от южноамериканеца, но пилотът на МакЛарън действа умело в дефанзивен план и съумя да запази първото си място в колоната. Отличен старт записа и съотборникът на Маса - Фернандо Алонсо, който набързо спечели няколко позиции и напредна от 10-то до 7-мо място в колоната.

След три обиколки на "Монца" Люис Хамилтън дръпна на 1.4 секунди зад втория Фелипе Маса, докато Себастиян Фетел осъществи успешна маневра и изпревари Михаел Шумахер за четвъртата позиция. Пилотът на Мерцедес е петкратен победител на тази писта, но съвсем скоро Пилето бе задминат и от Фернандо Алонсо, който набързо навакса общо пет места до 5-ата позиция.

Ситуацията на пистата не се промени особено до първите питстопове в 15-ата обиколка, защото МакЛарън доминираше на челните позиции, макар да не създаде голяма преднина спрямо третия в класирането Фелипе Маса.

Бразилецът вършеше добра работа и не позволяваше на съперниците пред него да се откъснат на повече от 4 секунди.

В 15-ата обиколка започна въртележката на спиранията в бокса - първата промяна на стратегиите се забеляза в екипа на Мерцедес, които смениха визията си за състезанието и заложиха на два питстопа, защото меките гуми се износиха по-бързо, отколкото очакваха Рос Браун и компания.

Пилотите от топ 5 влязоха в бокса с малък интервал помежду си, а Серхио Перес за първи път направи впечатление с великолепното задминаване на Кими Райконен от външната страна на втория шикан.

Към 20-ата обиколка Бътън отново се озова на 2-ро място пред Фелипе Маса, защото браизлецът изпитваше проблеми с настройките на болида си. Есенцията на повредата засягаше измерването на данните от колата от дистанция, което пречеше на екипа на Ферари да му дава наставления за следването на състезателния план - това означава, че Маса няма да разбере кога гумите му са износени и кога трябва да посети бокса.

В 21-ата обиколка Фетел и Алонсо влязоха в бокса по едно и също време, като Скудерията изпълни мисията си да доближи максимално испанеца до световния шампион на връщане на пистата.

5 по-късно вече Алонсо и Фетел се съревноваваха ожесточено за петата позиция, като пилотът на Ред Бул използва агресивна дефанзивна маневра, с която изтласка Фернандо от пистата.

Няколко минути по-късно действащият световен шампион щеше да получи наказание преминаване през питлейна за деянието си. Това бе само първият проблем за Фетел в състезанието. В крайна сметка още преди това да се случи с брилянтно разчитане на ситуацията Алонсо изпревари съперника си за 5-то място и екзалтира тифозите по трибуните.

Към средата на състезанието Хамилтън водеше комфортно пред Бътън със 7 секунди, следван от Фелипе Маса, докато Алонсо заемаше 5-та позиция.

Бътън обаче трябваше да прекрати участието си в Гран при-то и да се сбогува с шансовете си за титла, защото проблеми с горивото му го принудиха да спре до пистата и да се прибере в бокса. Така Маса се озова на 2-ра позиция, вече плътно следван от съотборника си във Ферари.

Тим радиото на бразилеца се включи, за да бъде уведомен, че "Фернандо е точно зад него и ще използва подвижното задно крило всеки момент". Маса със сигурност е почувствал "дежа ву", защото преди 2 години на "Хокенхайм" му беше сервиран намека "Фернандо е по-бърз от теб".

Моментално Алонсо изпревари Маса в DRS зоната, а бразилецът дори не се опита да се защити. Неговите проблеми не спряха дотук, защото от Ферари няма никаква информация за състоянието на болида му и гумите му почнаха да се сриват, за да бъде задминат и от Серхио Перес за третото място.

Походът на Перес продължи и той скоро стигна опасно близо до Алонсо - в 46-ата обиколка вече нямаше прошка за испанеца, който бе схрускан от далеч по-бързия пилот на Заубер.

В последствие пък Себастиян Фетел също трябваше да прекрати участието си в състезанието, защото очевидно сериозен проблем в болида му нямаше да му позволи да завърши. На повторенията се чу тим радиото на германеца, в което се казваше "Спри веднага, трябва да запазим двигателя!".

В предпоследната обиколка Марк Уебър се завъртя на тревата до трасето и загуби позиция спрямо Нико Розберг, като след това трябваше да прекрати участието си.

Това беше последното важно действие преди Люис Хамилтън комфортно да финишира първи и да спечели Голямата награда на Италия.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Най-добрите дни игрален филм...
  • 23:10 По света и у нас
  • 23:25 Трети национален конкурс за нова...
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 22:00 "Посейдон" - екшън, приключенски,...
  • 00:00 "Неочакван приятел" - криминален,...
  • 02:00 "Двама мъже и половина" - сериал
  • 02:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:10 "Трима мъдреци и едно бебе" -...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Гладиатор" - с уч. на Ръсел Кроу,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:30 "Престъпен рай" - сериал, сезон 2
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:30 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:30 "По склоновете на любовта" - с уч....
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.