iPhone потребителите разполагат от известно време със софтуер, облажващ се от слугите на Metal – графичен стандарт, който премахва голяма част от излишните изчисления, посредством програмиране на ниско ниво. Ползвателите и софтуерните производители на Android обаче, до момента не разполагаха с подобно решение.
За щастие новият графичен стандарт Vulkan скоро ще бъде съвместим с Android, давайки много по-директен контрол на приложенията върху видео хардуера. Работата с Vulkan не е толкова лесна, колкото е тази с OpenGL, но след като свикнат с него, разработчиците ще могат да покачат производителността на процесора на вашия смартфон.
Подобен ход може да се окаже много важен за по-дългия живот на вашето устройство, което не може да се справи с определена по-тежка игра.
Лошата новина, е, че реално Vulkan за PC все още не е публично достъпен, а имплементацията на Google за Android е поне на няколко месеца (дори година) разстояние.
Чакането обаче неминуемо ще си заслужава. А току виж с помощта на Vulkan новият ви телефон може да замести и гейм конзолите. Ок, поне тези от предишната генерация...
Видео, следва: