Рекламата в интернет вече се счита като нещо задължително. В момента за нестандартно би се възприело решение, при което интернет не присъства в медия микса.
Освен това вече има бизнеси, които са насочени единствено и само към интернет и много слабо сред другите типове рекламна активност.
А всъщност търсенето на подобни инструменти като интернет реклама се смяташе за нещо екзотично и нестандартно.
Новите тенденции и характеристики на онлайн пространството като платформа, върху която всеки може да представи бизнеса си или да изнесе търговията си, представиха по време на e-academy на "Уебит" специалисти в областта на социалните медии, рекламата и онлайн търговията.
Как се промени маркетинг микса с времето и интернет
За скоростта на тази промяна разказа Венци Костов, който презентира развитието на маркетинг микса. За голямата разлика говори фактът, че допреди 10 години опитите са били да се вкара интернет в медия микса.
Костов разказа за екзотиката на интернет през това време и недоверието, което новата медия е провокирала сред хората, за които е била непозната. Има клиенти, за които медия миксът се превърна в интернет медия микс, посочи като коментар към днешна дата Костов.
Нещата, според него, са се оформили по този начин по няколко причини. Маркетинг специалистите и рекламодателите искат да търсят повече доверие и сигурност в реализирането на рекламните кампании, а интернет дава тази възможност именно чрез измеримостта си.
Всички съвременни инструменти, които се използват, дават чудесна възможност да се анализира всеки похарчен лев в една интернет рекламна кампания и въобще в целия микс в интернет.
Това е най-основателната причина интернет така добре да се намести сред по-старите си конкуренти с течение на времето.
В момента тези тенденции водят до модел, в който доверието в рекламата е такова, че вече не се говори за реклама, а за споделяне на отговорността за резултатите.