Сватбата на принц Уилям и Кейт Мидълтън се споменава средно по около 9000 пъти на ден в интернет или веднъж на всеки десет секунди, показва технологично проучване на компанията Greenlight, цитирано от БТА.
В международен план броят на интернет потребителите, които се вълнуват от кралската сватба надвишава шест пъти този на онези, които заявяват, че не се нтересуват.
През март и април в онлайн медиите е имало над 158 000 публикации, свързани със сватбата, като около 61 000 или 38 процента от тях са се появили през последната седмица.
Най-малък дял от тези публикации са в YouTube и Facebook - съответно един и осем процента. Най-голям е делът на публикациите в новинарски сайтове (30 %), следвани от блоговете (29%), Twitter (17%) и форумите (16%). Това съотношение обаче е на път да се промени, тъй като сватбената церемония ще бъде излъчвана на живо по официален канал на кралското семейство в YouTube.
Най-многобройни са публикациите, свързани с роклята на булката (23 процента), списъка на гостите (20 процента) и подаръците (18 процента).
Освен във видеопредаване сватбата ще бъде отразена на живо във видеоблог и емисия в "Туитър".
Очаква се кралската сватба да бъде едно от най-гледаните събития по света през тази година. Според някои оценки церемонията може би ще се наблюдава от близо два милиарда души.