Ползващите активно Facebook у нас са около 2,2 млн. души

Най-често в профила си надничали българите между 25 и 34 години

по статията работи: Андриян Георгиев | 07.11.2011 | 15:32

По последни данни от проучване на българо-датската компания "Комфо", специализирана в разработката на приложения за Facebook, броят на българите, които ползват най-голямата социална мрежа у нас, непрекъснато се увеличава и вече е стигнал 2 183 220 активни потребители. 

Под активен потребител се имало предвид човек, който е влизал в профила си поне веднъж за последните 30 дни, коментира мениджърът на компанията Ивайло Христов, цитиран от БНР.

Около половината български потребители влизат във Facebook всеки ден или през ден, което е в унисон със световните нива, като жените са по-активни (52%) от мъжете.

Най-често в профила си надничали младежите между 25 и 34 години (31%), следвани от тези между 18-24 години (26%). По 7% са активно влизащите в социалната мрежа във възрастовите граници 13-15 години и 45-54 години.

Като всяка друга зависимост и зависимостта към Facebook е на границата, която се преминава - когато виртуалнитe контакти напълно изместят реалните и станат предпочитани пред общуването лице в лице, смята доц. Маргарита 

Бакрачева от Института за изследване на населението и човека към БАН.

Многобройните приложения, които Facebook предлага, създават чувство за общност и сплотеност, които помагат на хората да се почувстват желани участници в едно общество, въпреки че е виртуално. 

Неудовлетворението в личен план нерядко кара човек да търси компенсация чрез виртуални контакти, основани на илюзорни представи. 

Не Facebook бил причината за разпадане на една връзка, а потребността, която кара хората да прибягват до ползването на тази форма на виртуална комуникация, коментира още Бакрачева. 

Според нея, социалната платформа предлага количество за сметка на качество и задълбоченост на контакта.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 V D 07.11.2011 | 16:12
Нека влизат хората, това няма нищо лошо, но не да седят по цял ден на компютрите, вместо да се видят с приятелите си например. Интернет е важен за нас и всеки малко или много е зависим от него, кой за работа, кой за връзка с близки, които са далеч и т.н. Когато обаче съвсем се самозабравим с него е проблем и трябва да се търси лечение.
4 Криси Митева 07.11.2011 | 16:02
Да, Драга така е, но за съжаление броят на частните потребители, които ползват фейсбук, като основен начин на комуникация е много по-голям от този на бизнес потребителите:( Социалния ни живот умря, благодарение на "социалната мрежа". Тук трябва отново да си припомним онова разграничаване от двете понятия, кое е истинско и кое не. Хората забравиха да комуникират помежду си очи в очи, станах по смели от вкъщи да напишат нещо което наиситна мислят, отколкото да го казват гласно. Факт. И без това консервативен и не много откровен българин не беше крайно социален, сега пък хептем.
3 Свилен Терзиев 07.11.2011 | 15:54
А фермерите във Фейса има ли ги в статистиката? Защото познавам хора, които имат по няколко профила само заради "насажденията" си във фермата!
2 Georgi Georgiev 07.11.2011 | 15:45
"Неудовлетворението в личен план нерядко кара човек да търси компенсация чрез виртуални контакти, основани на илюзорни представи. " "Не Facebook бил причината за разпадане на една връзка, а потребността, която кара хората да прибягват до ползването на тази форма на виртуална комуникация, коментира още Бакрачева." Хопааа, познайте сега какво означава това. Хората, които имат проблеми с любовта и тези, които са асоциални и имат проблем с общуването в реалния свят. Понякога го намразвам този Фейсбук, защото доста от приятелите ми предпочитат да стоят в него с часове, вместо да излязат и да се видят с приятели реално. В такъв момент паля колата и заминавам някъде, където аз обичам да бъда :).
1 Draga Mateeva 07.11.2011 | 15:38
В България Facebook е най-популярната социална мрежа и именно затова е и най-успешното средство за маркетинг. Много бизнес лидери у нас използват Facebook, за да популяризират марката си и така да увеличават броя на клиентите си. Да не говорим, че онлайн търговията също се развива с голям успех през последните няколко години.

ТВ програма

Кино

  • Сега България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Референдум с Добрина Чешмеджиева
  • 22:00 Страсти в Тоскана 3 тв филм /12...
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 22:00 "Помниш ли текста?" - музикално шоу...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Шерлок" - минисериал, с.3, еп.2
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.