През 2011 г. инвестираните средства в национална туристическа реклама са се увеличили със 121% в сравнение с 2009 г. Това заяви на откриването на "Ваканция и СПА експо" министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, съобщиха от МИЕТ.
Показателен е фактът, че от държавния бюджет и по оперативна програма "Регионално развитие" през миналата година сумите за реклама са близо 22 млн. лв., а през 2012 г. ще се увеличат с над 4 млн. лв., подчерта Трайков. Той изтъкна, че представата за устойчиво развитие на бранда "България" вече не е достатъчно да бъде комбинация от красива природа, плюс море и ски.
Днес това е устойчива концепция за четири сезона, с голямо разнообразие от алтернативни форми за отдих и пътешествия, и то на атрактивни цени – културен, СПА, балнео и уелнес, селски, приключенски, голф, винарски, гурме и пр. Всичко това като маркетингова палитра може да се види на 29-то издание на изложението.
Страната ни се очертава като една от най-конкурентните зимни дестинации на фона на общия спад в Европа, допълни Трайков. Тази и другата седмица предстоят четири старта от Световната купа по ски в Банско. Това се случва за първи път тук и безспорно е голямо признание за България след успеха на Световната купа през 2011 г. отново в същия курорт.
С 15-20% повече туристи посреща в момента и Пампорово този сезон, където миналата седмица се състояха стартовете за мъже от Европейската купа по ски алпийски дисциплини. С около 50% са повече скиорите по пистите на курорта. Министърът отбеляза и очакването за добър сезон и през лятото. Увеличават се чартърите до черноморските ни курорти. България вече ще прилага безвизов режим за притежателите на валидни шенгенски визи.
Министър Трайков акцентира в изказването си и върху богатото културно наследство и разнообразната природа на страната – над 40 000 паметника на културата от 7 исторически пласта, десетки манастири, огромно богатство от природни забележителности и минерални извори.
Вече присъстваме и в европейски, и в световни класации за голф туризъм като новооткрита дестинация, каза още министър Трайков. Той поздрави хората от бранша, които създават този уникален туристически продукт. Те именно посрещат гостите ни и ги карат да се връщат отново и отново, за да преоткриват изживяването България.
В рамките на първия ден от изложението зам.-министър Иво Маринов участва в пресконференция за представянето на първия туристически пътеводител за Източните Родопи. Изданието на български и английски е финансирано от българско-холандския проект "Новото тракийско злато". В проявата се включи и зам.-посланикът на Кралство Холандия у нас Рени Бюс.
Източните Родопи са номинирани за включване в програмата Rewilding Europe ("Дива Европа"). Зам.-министър Маринов обяви, че инициативата ще стимулира трансграничния обмен на туристи и ще бъде представена на няколко туристически прояви тази година - на "Зелените дни" в София, изложението "Дестинейшънс нейшънс" в Париж и на Световния форум за екотуризъм в Лозана.
Бюс и Маринов получиха първите копия на гида, който представя забележителностите на Източните Родопи.
Международното изложение "Ваканция и СПА експо-2012" отвори врати за първи път в столичния "Интер експо център". Акцент на борсата тази година е културният туризъм, включен е и нов раздел за детските ваканции. Проявата е тридневна – от 16 до 18 февруари. Експозицията включва 280 щанда от 16 страни, на които участват над 300 изложители. На националния щанд на България, организиран върху 120 кв. м. площ МИЕТ представя 25 изложители - общини и общински туристически предприятия, културни институции, организации и др.
На борсата се представят и българските EDEN дестинации.
Българските участници на експото са 225. Най-активно от чужденците е присъствието на турските и гръцките фирми. Унгарският национален туристически офис се представя за първи път. За първи път в българска борса участва и Министерството на туризма на Палестина.