Покупките по време на почивка в чужбина са една от най-приятните части от пътешествията. Отвъд радостта понякога се налага да се блъскаме с безкрайни процедури и нежелание за замяна на дефектни продукти.
Ако вече сте се прибрали у дома, но искате да смените някой закупен артикул с друг, именно заради дефект, който не сте видели, докато сте били зад граница, е важно да познавате правата си като потребители.
На първо място трябва да се запознаете с т.нар. Европейска заповед за плащане (ЕЗП), която представлява механизъм за улесняване на съдебните спорове по граждански дела.
В случая можете да предявявате претенции, само ако става дума за страна - членка на Европейския съюз, защото заповедта важи именно в тези граници.
Как точно може да ви помогне ЕЗП, когато се намирате в задънена улица, можете да научите от Peika.bg.