В последно време тур операторите и туристическите агенции контролират пазара и оказват сериозен натиск върху цените на хотелските услуги, сочат данните на организацията eCommerceAcademy.
Хотелите у нас не се възплозват в пълна степен от онлайн технологиите, които дават възможност за по-добро балансиране на търговските канали и по-голяма независимост за хотелиерите.
Данните показват още, че с навлизането на Интернет и новите технологии потребителите са променили драстично начина си на търсене на информация за хотел или почивка. Въпреки това хотелиерите не се възползват от новите нагласи.
По информация на eCommerceAcademy в България има над 3 500 хотела и едва 10% от тях предлагат цялостна услуга през уебсайта си или информация, видео, снимки, онлайн резрвация и онлайн плащане.
За сравнение в Западна Европа този процент е почти 50, а в САЩ – над 75 на сто.