"БДЖ Товарни превози" ЕООД трябва да се приватизира

Това мнение изрази министърът на транспорта

по статията работи: Кремена Бедерева | 10.10.2011 | 14:03

"БДЖ Товарни превози" ЕООД трябва да се приватизира. Това мнение изрази Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщава БТА.

Продажбата трябва да стане по чисто икономически съображения, както и заради бъдещата нотификация на Европейската комисия на заем от Световната банка за БДЖ.

За да разреши заема, генерална дирекция "Конкурентоспособност" на ЕК иска БДЖ да има поне 50 процента собствен принос във финансирането си. Тези 50 процента няма откъде да дойдат, освен от евентуалната приватизация на "БДЖ- Товарни превози", каза Московски.

Другият вариант е БДЖ да се откаже от пазарния си дял. Това означава, че "БДЖ Товарни превози" ще загуби голяма част от стойността си. По-добре държавата сега да получи максимално висока цена за дружеството, каза Московски.

Работните групи на БДЖ и синдикатите са в постоянна комуникация и обсъждат точките в бъдещия Колективен трудов договор, каза Московски.

Но и сега държавата си изпълнява задълженията по действащия КТД, добави той. Проверка ще установи колко са изчезналите вагони на БДЖ, каза министърът. По данни Криминална полиция те са около хиляда, каза Московски.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


7 Lazar Lulchev 11.10.2011 | 14:49
Абсолютно е така! Ако държавата апдикира от икономиката тогава какво ще прави тая държава и как ще служи като регулатор? И защо аджеба, ще приватизират БДЖ частта която дефакто работи и с приходите от "Товарни превози" се покриват разходите за подръжка на не много атрактивни дестинации в системата на БДЖ като село "Долно Нанагорнище", че 50-тината жители там да не останат без транспорт до единствения магазин, който се намира на 20-тина километра?
6 Ани Г. 10.10.2011 | 16:54
Забелязала съм, че държавата България не може да се справя с прекалено сложните казуси, които изискват познания и мислене, а просто взима подобни решения, които са крайни и драстични. Ама никой не иска да помисли малко първо, а после да върви с голямата секира..То е много лесно така, дай всички държавни предприятия, които не вървят да ги раздадем наляво-надясно и да чакаме да "се оправим"!?
5 Свежка . 10.10.2011 | 14:27
Ако питаш мен шефовете винаги са си били и ще си останата „на топло“ – със стабилни доходи пред климатиците. Само злощастните служители ще останат „на студено“ - с попарени илюзии в разгара на зимния сезон.
4 d.krumova _ 10.10.2011 | 14:25
Системно крадене на гориво, на части от влаковете, на инвентар, а случаят с вагоните просто преля чашата. Изкупителните жертви ще са стотиците служители, които ще останат без работа, както и ние, ползващите небезопасната българска железница. Защото, когато в България някой съсипва едно предприятие, проблемът се решава с масови съкращения и приватизация, а не със залавяне на виновните и тикването им на топло:(
3 Петър Стоянов 10.10.2011 | 14:22
Интересна работа с тези изчезнали вагони, ама то да не е игла в купа сено, че да се загуби - това са доста големи железни вагони! Относно приватизацията на частта на товарните превози от Български държавни железници мисля, че за да оправим цялото БДЖ, е просто необходимо, не ами - задължително да получим финансирането от ЕС, което няма как да дойде, без да платим 50-те процента от нас. От тази гледна точка приватизацията е най-печелившия за държавата метод нещата да се подредят.
2 Силвия Димитрова 10.10.2011 | 14:17
Гениално! Това е най-плоското решение на проблема наречен БДЖ. Вместо да приватизират и съкращават персонала, защо не вземат да хванат поне един от виновните за безследното изчезване на онези над 1000 вагона? Пълно безхаберие и прикриване не просто на нечия некомпетентност, а на престъпни фигури, които стоят начело на дружеството.
1 Георги Петров 10.10.2011 | 14:13
Железниците ни никога не са били толкова зле. Положението там е направо плачевно. Аз честно да си кажа никога не съм си ги спомнял да са били толкова зле. Осветленията са изгорели и не се подменят, пероните са мръсни и сигурно не са почиствани с години. Влаковете скърцат и ще се разпаднат всеки момент. Абе изобщо е много зле работата.

ТВ програма

Кино

  • Сега Страсти в Тоскана 3 тв филм /17...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Шетланд 2 тв филм /6, последен...
  • 00:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Библиотеката /п/
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • Сега "Помниш ли текста?" - музикално шоу...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Сезар Вагнер" - сериал, с.1, еп.1
  • 01:30 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "Много мой човек" - сериал, сезон 1
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Престъпен рай" - сериал, сезон 1
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.