Революциите и земетресенията забавят ръста в рекламния сектор

През следващата година обаче покачването ще бъде по-силно, смята специалисти

по статията работи: Нели Минчева | 12.04.2011 | 18:05

Политическите трусове в Близкия Изток и Африка и земетресението в Япония ще свият с около 2,4 млрд. долара очакваните за тази година инвестиции в реклама по света през тази година, показват нови оценки на международната мрежа от медийни агенции ZenithOptimedia.

Така според групата световните рекламни разходи ще нараснат с 4,2 на сто през 2011 г. спрямо предишни предвиждания за растеж от 4,6 на сто.

В изследването си ZenithOptimedia отбелязва, че събитията по-специално в Египет оказват най-силно влияние на рекламния пазар от всички останали сътресения в региона, тъй като африканската държава е най-значимият рекламен пазар там.

Посочва се, че телевизионната реклама на практика почти е изчезнала в последно време, като рекламодателите са станали изключително предпазливи относно това къде да излъчват своите послания.

В Япония, вторият по големина рекламен пазар в света, в последните седмици телевизиите са заменили по-голямата част от рекламното си ефирно време със съобщения, предназначени да информират населението за настъпилите бедствия и начините за действия в кризисната ситуация.

Повредите в електроснабдителната система се очаква да продължат да влияят потреблението на различни медии в идните медии, коментират от компанията.

"Все пак не считаме, че тези удари ще извадят от релси световното възстановяване (в рекламния сектор) в дългосрочен план. Очакваме част от загубената реклама да се върне в течение на годината, след което ще последва силен растеж на тези пазари през 2012 г.", смятат рекламните специалисти.

За 2012 г. ZenithOptimedia повишава очакванията си за покачване на рекламния пазар до 5,8% в сравнение с 5,2%, чакани досега.

Прогнозира се, че САЩ ще останат световен лидер в света на рекламата, където през миналата година за рекламни дейности са похарчени общо 115,519 млрд. долара. Челната десетка за миналата година допълват: Япония, Германия, Китай, Великобритания, Франция, Бразилия, Италия, Австралия и Канада.

За 2013 подреждането според компанията ще изглежда така:

1. САЩ (165,9 млрд. долара)
2. Франция (44,143 млрд. долара)
3. Китай (33,999 млрд. долара)
4. Германия (26,361 млрд. долара)
5. Великобритания (19,97 млрд. долара)
6. Бразилия (16,268 млрд. долара)
7. Русия (14,751 млрд. долара)
8. Франция (14,362 млрд. долара)
9. Италия (11,738 млрд. долара)
10. Австралия (11,167 млрд. долара)


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Цвете Жекова 13.04.2011 | 09:53
САЩ винаги са били лидер в рекламата във всичките й форми.
1 Алекс Г. 13.04.2011 | 09:39
Четох една статия, че дори и по време на криза, рекламата е задължителна. Когато една развита и силна компания спре да рекламира продуктите си, а някоя невзрачна до сега и непросперираща го прави, то 2-та ще увеличи приходите си и инвестицията ще се върне, докато първата ще загуби!

ТВ програма

Кино

  • Сега Благуните детски филм
  • 15:15 Арабела се завръща или Румбурак -...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно /п/
  • 16:30 Пощальонът документален филм...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Приключенията на един Арлекин тв...
  • Сега Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:00 "Лас Вегас" - сериал, с.1, еп.13
  • Сега "Черешката на тортата" - риалити
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов сезон)...
  • 21:00 "ФБР" (премиера) - сериал, сезон 5
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.