Приходите от онлайн реклама в САЩ са нараснали с 15% през миналата година, достигайки рекордните 26 млрд. долара.
Това показват данни на организацията за интернет стандарти и измервания Interactive Advertising Bureau (IAB) и компанията за консултантски услуги и анализи PricewaterhouseCoopers (PwC).
През 2009, заради последиците от световната икономическа постъпленията бяха намалели до 22,66 млрд. долара от 23,45 млрд. за 2008.
iNews припомня, че според изчисления на групата ZenithOptimedia приходите от реклама в интернет в глобален мащаб през миналата година възлизат на 63 млрд. долара, като се очаква през 2013 г. да са 94,5 млрд. долара и да надвишат рекламните приходи на вестниците.
Само в САЩ изпреварването на вестникарската реклама вече е факт, като нейните приходи за 2010 са 22,8 млрд. долара. Лидер продължава да е телевизията с 28,6 млрд. долара, но преднината ѝ не е особено внушителна.
От IAB и PricewaterhouseCoopers посочват, че при интернет рекламата е отбелязан рекорд и само са четвъртото тримесечие на миналата година. Тогава рекламодателите са инвестирали в американския интернет общо 7,45 млрд. долара, или с 19 на сто повече спрямо същия период на предходната година.
Най-популярният формат за реклама все още са платените резултати при търсене, представляващи 46 на сто от всички онлайн рекламни приходи за годината.
Прекарано е и повече време онлайн – най-вече благодарение на ръста на дигиталното видео и социалните медии.
Именно в тези два сегмента и други експерти виждат двигателя на растежа на интернет рекламата и занапред, като се прогнозира, че рекламните формати, предлагани там, ще изместят по популярност платените резултати при търсене, от които Google се възползва в най-голяма степен.
За отбелязване е, че за първи път в доклад на IAB се измерват отделно разходите за онлайн реклама, показвана на мобилни устройства като смартфони и таблети. Оценките на организацията са, че през миналата година в САЩ за мобилна интернет реклама са похарчени между 550 млн. и 650 млн. долара.
Рекламодателите, занимаващи се с търговия на дребно, са реализирали най-много разходи за реклама в интернет в страната през миналата година – с дял от 21% от целия пазар, или инвестирани общо 5,5 млрд. долара.
На второ място са телекомуникационните компании (13%), финансовите институции (12%), автомобилните производители (11%), компютърните производители (10%) и др.
Що се отнася до българския пазар, по данни на няколкото интернет групи, обединили се в организация, наречена IAB България, брутните годишни приходи (приходите на издателите на съдържание заедно с процента, задържан от рекламната агенция) от интернет реклама за 2010 са над 30 млн. лв.
Това представлява покачване от 26% спрямо 2009 г.
Топ 3 индустрии на рекламодателите в интернет у нас са финансовите услуги (с дял от 14%), телекомуникациите (9%) и производителите на потребителски стоки (9%).