Интернет рекламата изпреварва вестниците през 2013 г.

Прогнозата е на международната мрежа от медийни агенции ZenithOptimedia

по статията работи: Нели Минчева | 12.04.2011 | 16:02

През 2013 г. ще се случи това, което всички, чиято дейност е свързана с интернет, очакват от доста време насам – интернет рекламата ще изпревари по приходи рекламата във вестниците в глобален мащаб.

Прогнозата е на международната мрежа от медийни агенции ZenithOptimedia, в чийто нов доклад се посочва, че влиянието на вестниците продължава да намалява, особено на развитите пазари, където интернет има все по-важна роля.

Според очакванията на рекламните експерти онлайн рекламата ще се отчете със среден годишен ръст от 14,4% в периода между 2010 и 2013 г.

За този период приходите на вестниците ще намалеят от 95,2 млрд. долара до 91,2 млрд. долара, а тези от онлайн реклама ще се увеличат от 63 млрд. долара до 94,5 млрд. долара.

Телевизията обаче ще остане основна цел на рекламните инвестиции и през 2013 г., като дори ще повиши пазарния си дял. През миналата година той е възлизал на 40,4 на сто (спрямо 37,3 на сто преди пет години), а през 2013 г. се очаква да бъде 41,7%.

Прогнозираните приходи от телевизионна реклама за след две години са 216 млрд. долара.

Интересното за рекламния сектор в интернет според доклада е, че през тази година банер рекламата ще изпревари приходите от реклама при търсене, която досега беше основен генератор на растежа.

В този сегмент обаче се включват не само стандартни банери, но също и видеореклама и реклама в социалните мрежи. Социалните медийни сайтове вече привличат огромна аудитория, макар и показателят CTR (click-through rate - съотношението между броя на потребителите, кликнали върху рекламата, спрямо броя на общите ѝ показвания, бел. ред.) да е много нисък, казват специалистите.

Те смятат, че до 2013 г. този тип реклами ще растат средно с 16,4% на година до 2013, докато ръстът при платените резултати при търсене ще е 12,8%. При платените онлайн обяви покачването се прогнозира да е 10,2 на сто.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


10 Иванка Иванова 13.04.2011 | 11:56
Броя на Интернет потребителите драстично се увеличи, нормално е той да измести до някаква степен останалите медии. Все повече хора прекарват голяма част от времето си на компютъра, а някои от тях работят по цял ден на компютър и нямат време да четат вестници или да гледат телевизия. Всичко се случва на компютъра, в Интернет пространството, от там си набавят нужната информация.
9 V D 13.04.2011 | 09:59
Странно, че все още интернет рекламата не е изпреварила вестниците. Въпреки хора няма да спрат да си купуват вестници и списания, и колкото и сайтове да има.
8 Георги Петров 13.04.2011 | 09:41
Интернет, ще измести вестниците. Както в момента почти няма видеотеки, за сметка на торент сайтовете, така след време ще започнат и да изчезват един след друг вестниците. Повечето млади хора използват интернет, за да се интересуват и това след време би намалило търсенето на вестници в пъти.
7 Не е посочен 13.04.2011 | 08:55
Смятах, че това е вече факт...
6 Ирена Александрова 12.04.2011 | 17:46
Е, все пак и тук нещата се променят. Доскоро съвсем никой не искаше да рекламира онлайн, а сега ще се гони външната реклама. Факт, че интернет расте най-бързо, но наистина при ниска база това не е голямо постижение:)
5 Златина Василева 12.04.2011 | 17:32
Цената ѝ не се покачва кой знае колко, а се пренасочват бюджети от печатна реклама в интернет реклама. Но всичко това е за рекламния пазар в чужбина, в България съвсем не стоят така нещата. Тук компаниите заделят все още твърде малка част от рекламните си бюджети за интернет реклама, а голяма част от големите рекламодатели дори не заделят никаква.
4 Цвете Жекова 12.04.2011 | 16:42
Интернет потребителите стават все повече с всеки изминал ден и обхващат различни възрастови групи, затова и рекламата се развива, а с това се покачва и цената й.
3 Ирена Александрова 12.04.2011 | 16:14
2 Borislav Bonev 12.04.2011 | 16:12
Къде е банера да цъкна, или още да кликна. След време и вестници няма да има, всичко ще е в Интернет и продължава да бъде безплатно, тъй като рекламата ще се засили още повече.
1 Свилен Терзиев 12.04.2011 | 16:05
кой чете вестници ?а аз си мислех,че интернет реклама вече е надминала рекламата във вестниците

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Българското село /п/
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Малки истории /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • Сега "Шерлок" - минисериал, с.3, еп.1
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • Сега "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.