Отборът на Уилямс показа новия си болид FW34, с който ще се бори с конкуренцията през сезон 2012 във Формула 1.
Британците показаха най-новите си разработки по колата на пистата "Херес". Така Уилямс стана последният отбор, който представи болида си преди започването на официалните тестовете на "Херес".
FW-34 се очаква да бъде повратен момент в модерната история на легендарния отбор, след като в последните няколко години резултатите му са разочароващи.
Голямата еуфория около новия болид на Уилямс идва от факта, че отборът поднови легендарното си партньорство с доставчика на двигатели Рено. Именно тандемът Уилямс-Рено (шаси - двигател) стана знаменит с резултатите си между 1989-та и 1997-ма година, откогато е и последната световна титла на отбора.
Освен това има и генерални промени в техническия екип, като бившият директор в МакЛарън Сам Майкъл вече ще работи с Уилямс, докато съоснователят Патрик Хед ще отстъпи мястото си във Формула 1. Марк Гилън е техническият шеф на отбора.
Бразилецът Бруно Сена ще замести своя сънародник и легенда в спорта - Рубенс Баричело. Другият пилот на отбора е Пастор Малдонадо (Венецуела), който ще запише своя втори сезон в "кралските гонки".
Задницата на FW34 е значително по-тясна от миналогодишната версия, а очаквано отпред болидът има стъпаловиден нос по подобие на останалите конструктори. В Уилямс се надяват, че с новия болид ще заличат старите проблеми от миналия сезон.
Факт е, че най-добрите постижения през изминалата кампания бяха дело на Рубенс Баричело, който в две последователни състезания успя да завърши на 9-та позиция - в Монако и Канада.
Въпросните 4 точки останаха единствени в актива на бразилеца, но въпреки това той завърши на 17-та позиция в класирането при пилотите. Съотборникът му Пастор Малдонадо, който получи нов договор с тима, за разлика от 39-годишния ветеран, събра само 1 точка с 10-тото си място в Гран при на Белгия.