Имейл маркетингът, или изпращането на електронни писма до подбрана аудитория, за която дадена компания счита, че ще е полезна за нейния бизнес, е все по-важна част от маркетинг микса.
Около това мнение се обединиха участниците във форума "Интернет маркетинг с нулев бюджет", който се провежда в София с медийното партньорство на iNews.
По думите на Иво Николов, маркетинг мениджър в Интер Контакт България, имейл маркетингът е полезен, защото е директен маркетинг и има бърз и ефективен резултат. Той цитира статистика, според която за всеки похарчен долар в това направление се връщат средно по 42 долара.
Така според него имейл маркетингът е "шест пъти по-ефективен от банер рекламата например".
В същото време е важно да се има предвид, че имейл маркетингът е само част от всички канали, които се използват при една кампания. Това допълни в презентацията си маркетинг специалистът, посочвайки, че е важна ролята и на банерите, телефонните разговори с потенциални клиенти и т.н.
Според експертите при изпращаме на електронни писма е по-добре да се използва собствена, а не закупена база с данни за мейли, тъй като в закупените много често данните са стари и адресите не са актуални.
Около 10-20% от мейлите се променят годишно, подчерта Николов. Нужна е и непрекъсната актуализация и прочистване на тези данни, както и да се прави анализ и сегментация.
Банер-рекламата е един от все още подценяваните начини за събиране на електронни адреси.
Как може да се използва тя? Примерът, даден от Иво Николов, е свързан с предоставянето на информация за нещо, което изисква регистрация чрез мейл.
Тук е мястото да се спомене, че е от съществена важност регистрациите да не изискват ненужно много информация от потребителите – най-много четири компонента, смята маркетинг експертът. Сайтовете за групово пазаруване например изискват само мейл и град, за да съобразят офертите, които изпращат, без в същото време да отегчат регистриращите се в процеса на предоставяне на данни.
Според Николов за съдържанието на писмата е важно да се слагат активни линкове, но за да бъдат ефективни, те трябва да са само два и да са в началото и края на мейла. Освен това за България е важно да се пише на кирилица.