M&S увеличи печалбата си, мисли за световна експанзия

За да не разчита в толкова голяма степен на родината си, компанията смята да развие международната си мрежа

по статията работи: Нели Минчева | 24.05.2011 | 16:23
M&S увеличи печалбата си, мисли за световна експанзия
Marks & Spencer

Британската верига от магазини за дрехи и аксесоари Marks & Spencer  (M&S) обяви във вторник покачване от 16,3% на нетната си годишна печалба и потвърди новата си стратегия за международно развитие. 

За финансовата година, приключила на 2 април, компанията има печалба в размер на 612 млн. паунда (704 млн. евро) при продажби за 9,7 млрд. паунда, или с 4,2 на сто повече спрямо предходната година, съобщава АФП. 

Доброто представяне се оказва съгласно очакванията на финансовите анализатори, но въпреки това на компанията се гледа с известна предпазливост заради резервираните изказвания на нейния нов изпълнителен директор Марк Боланд. 

Според него текущата година крие рискове да бъде по-трудна от изминалата поради факта, че европейските домакинства са намалили потреблението си, като това важи в най-голяма степен за хората във Великобритания. Освен това се подчертава и покачването на цените на суровините в шивашкия сектор. 

iNews припомня, че заради поскъпващия памук редица производители на дрехи изразиха опасения за печалбите си, като някои от тях прибягват до повишения на цените на крайната продукция. Други обаче предпочитат да свият маржовете на печалбата си, за да успеят да задържат досегашните си клиенти. 

M&S е най-голямата верига за дрехи на Острова, като освен това държи контрола и над една от основните британски вериги за хранителни стоки. Модната компания има присъствие и на българския пазар.  

Въпреки че освен у нас, фирмата развива дейност и на много други чуждестранни пазари, основен източник на приходи за нея остава Великобритания. За да не разчита в толкова голяма степен на родината си, компанията смята да развие международната си мрежа и да налага по-усилено марката в чужбина. 

По думите на Марк Боланд, който пое управлението през миналата година, през изминалите 12 месеца извън Обединеното кралство са отворени нови 49 магазина, като се предвиждат нови обекти и в близко бъдеще.  

През 2011 г. например ще се състои завръщането на веригата във Франция, откъдето M&S се оттегли преди десетилетие. Първият й нов обект ще бъде на Шанз-Елизе в Париж. 

Боланд казва още, че иска да продължи развитието на луксозната гама продукти на компанията, като освен това подчертава силното представяне на онлайн продажбите на фирмата през последната година. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Draga Mateeva 25.05.2011 | 11:23
Клиентите на M&S са платежоспособни хора, които ще останат такива в дългосрочен план. На тях не им оказва влияние тенденцията към намаляване на покупателната способност на населението, отчетена в немалко страни. Изглежда конкурентните фирми имат какво повече да предложат, следователно от M&S трябва да преосмислят своята продуктова гама и да се съсредоточат повече в онлайн предлагането.
2 Златка Стоева 25.05.2011 | 11:14
Ако смятат да инвестират в реклама, най-добре да поканят една или няколко знаменитости от сферата на модата , музиката и/или филмовата индустрия. В момента те са с най-голямо световно влияние.
1 Цвете Жекова 25.05.2011 | 11:14
От Marks & Spencer няма да е лошо да предприемат солидна рекламна кампания за лансиране на стоките си. При отчитане на спад в приходите рекламата винаги се явява добра алтернатива, особено по отношение на търговията с дрехи и аксесоари.

ТВ програма

Кино

  • Сега Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Зала на славата
  • 13:30 Българското село
  • 14:00 Световна купа по сноуборд:...
  • 15:30 Тройни неприятности игрален филм...
  • 17:00 Това го знам детско куиз шоу
  • Сега "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Дневникът на Бриджит Джоунс" -...
  • 14:45 "Хари Уайлд" - сериал, с.2, еп.2
  • 15:45 "Модерните агролидери" -...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • Сега "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Имение в Англия" - с уч. на Чарли...
  • 14:15 "Влюбване в Манхатън" (премиера) -...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.