Съдействие във връзка с естетиката и морала на рекламните материали в Бургас е поискано в жалба да омбудсмана от бургаски гражданин.
Това каза общинският посредник Таню Атанасов. Той уточни, че жалбата е получена през октомври.
"Според гражданина става въпрос за масова деморализация, която се излива пред очите на всички и осакатява най-вече подрастващото поколение на България", цитира жалбата Атанасов.
Гражданинът е приложил към жалбата си и редица снимки, които илюстрират позицията му. Става въпрос за рекламни материали като билбордове в близост до учебни заведения.
Той поставя и проблема с естетиката на снимките на баджовете на кондукторките на общинския превозвач. От своя страна общественият посредник е поискал становище от общинската администрация и от ръководството на общинския превозвач, какъвто е и получен.
След това е отнесъл проблема и до органа на местно самоуправление – общинския съвет.
Председателят на общинския съвет е разпределил сигнала на три постоянни комисии, информира агенция "Фокус".
Атанасов е присъствал на заседанията на Комисията по правни въпроси, където се е състояла оживена дискусия по проблемите, които поставят гражданите.
Община Бургас има действаща Наредба за реклама и информационна дейност, приета през 2010 г., допълвана през 2012 и 2013 г., като в чл. 5 от нея излишно е посочено, че изрично не се разрешава монтирането на реклама или реклами, които са с открито или недвусмислено порнографско съдържание.
Според Атанасов не е необходимо сесия на общинския съвет да разглежда този въпрос. По неговите думи, поставяйки въпроса, ще се създаде среда на критичност към онова, което обкръжава ежедневно градската среда.
Атанасов е препоръчал поне веднъж годишно Общинският съвет да прави оценка за качеството и естетиката на рекламата, като се разглеждат резултати от приложението на Наредбата за рекламата и информационната дейност.
Община Бургас се е обърнала към Национална етична комисия, която изразява своята позиция по качеството и естетичната и морална стойност на излъчваните реклами.
"Оттам са получили отговор, че част от сигналите на гражданина по конкретни реклами са неприемливи по отношение на естетика и морални внушения, така че към съответните лица, които са реализирали тази реклама, е направено предложение да я променят", обясни Атанасов.