Велобагажници за автобусите до Витоша искат от Спаси София

Непригодността им в момента за превоз на колелета води до увеличен трафик от автомобили в планината, казва Борис Бонев

по статията работи: iNews.bg | 02.03.2021 | 10:57
Велобагажници за автобусите до Витоша искат от Спаси София
Спаси София

С цел подобряване на достъпа до планината и улесняване на велосипедистите, независимият общински съветник Борис Бонев внесе доклад в Столичния общински съвет за монтиране на велобагажници на автобусите, обслужващи линии 63 и 66.

"Искаме да улесним практикуващите различни велоспортове и да направим Витоша достъпна за тях", казва Бонев и добавя, че към момента за велосипедистите няма осигурен нормален транспортен достъп. "Велосипедите не могат да се пренасят с обществения транспорт, а използването на единствения работещ лифт не е добра алтернатива. Кабинките не са пригодени за велосипеди, а регламентираните трасета се намират далеч от крайната станция. Всичко това предизвиква не само огромно неудобство за значителна част от посетителите на Витоша, но и създава сериозен автомобилен трафик, задръствания, шумово и прахово замърсяване в планината", мотивира се общинският съветник от Спаси София.

Линии 63 и 67 са избрани, тъй като най-добре свързват София с регламентираните трасета и места за практикуване на различни велоспортове. Бонев допълни, че велобагажниците, т.е. рамките за превоз на велосипедите, ще бъдат монтирани в задната част на автобуса, без да пречат на пътниците или да отнемат от местата за пътници в салона.

"Не става дума само за улесняване на определена група посетители на планината, а за решение, което дава реална алтернатива и намалява автомобилния трафик, а с това и замърсяването и хаоса в природния парк. Това не само ще направи изживяването в планината по-приятно, достъпно и зелено за всички ни, но и ще защити природните дадености в природния парк", допълват от гражданската организация Спаси София.

Градските активисти са убедени, че осигуряването на нормален достъп на посетителите на планината с адекватен градски транспорт е единственият начин за устойчивото развитие на природния парк, който по думите им, е едно от най-ценните и уникални дадености на София. "Витоша има огромен потенциал за целогодишно практикуване на различни спортове и е прекрасно място за отдих, разходка и рекреация. Трябва да се възползваме от този потенциал и да направим планината максимално достъпна за всички още преди лятото, което е изключително важно в контекста на епидемията", заключи Андрей Зографски от транспортния екип на организацията.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Говори сега следобеден блок
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Най-хубавите години от нашия живот...
  • 22:00 Моят плейлист
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:15 Студио Х: Фанатик игрален филм...
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Под прикритие" - сериал, с.1, еп.11
  • 23:00 "Годзила: Кралят на чудовищата" -...
  • 01:30 "Древно инженерство" - документална...
  • 02:30 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:00 "Животът по действителен случай" -...
  • Сега Темата на NOVA
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Семейни кютеци" - с уч. на Дуейн...
  • 00:10 "Опасна клопка" - с уч. на Руби...
  • 01:50 "50 първи срещи" - с уч. на Адам...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "Идеалното момиче" - с уч. на Гейл...
  • 06:00 "Иконостас"
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.