У нас 37% от пушачите си купуват цигари от средния ценови сегмент (4.50-5.00 лева), а 45% - от ниския - под 4 лева и 50 стотинки. Това показва изследване на "Индъстри Уоч".
Забраната за пушене, която беше въведена миналото лято, е свила продажбите с 3 до 4 процента. Икономистите обаче изтъкват, че още е рано да се оценят трайните ефекти. В други страни от Евросъюза с подобна забрана продажбите на цигари падат с 4-11% непосредствено след влизането й в сила.
През 2012-та цените на най-продаваните цигари в България остават непроменени спрямо 2011 година. Не такава е ситуацията при по-малко популярните марки, където се среща агресивно намаление с над 7%.
По данни на "Индъстри Уоч" държавата събира едва 7% повече приходи от акциза върху цигарите, независимо от двукратното му увеличение през последните 5 години.