Връщането на пациенти не било в интерес на болниците

Предвидени са механизми, с които да се компенсира увеличението на обема на пациенти

по статията работи: Кремена Бедерева | 04.09.2012 | 09:12

Целта на новата методика на НЗОК е да въведе ясни регламенти при формиране на бюджетите на болниците за следващата година при минимално участие на НЗОК. Това обясни директорът на НЗОК д-р Пламен Цеков в ефира на bTV.

Методиката се отнася за дейността на мениджърите на болниците и живота на пациентите няма да бъде застрашен по никакъв начин. "Предвидили сме механизми, с които да се компенсира увеличението на обема на пациенти. За миналата година процентът на увеличение е бил 2,33, а ние сме заложили сега 3%, тоест повече сме заложили за всеки случай", уточни още шефът на Здравната каса.

За всяка една област ще бъде посочен обемът дейност, който може да се реализира, независимо къде са лекувани пациентите. Има механизъм един мениджър да поиска увеличаване на обема на пациентите, преди да бъдат изчерпани бройките на пациентите за дадената болница. Когато се стигне, например до 70% от обема за месеца пациенти, мениджърът ще може да сигнализира до НЗОК и да каже колко случая му трябват за отпускане.

Връщането на пациентите не е в интерес на болниците, смята Пламен Цеков. "Далеч, преди да се изчерпи лимитът, сме заложили да се обърне мениджърът към касата. До момента НЗОК нямаше поглед какво се случва в лечебните заведения в доболничната помощ".

"Ние искаме отчитането на пациентите да става онлайн, за да можем да следим работата", заяви директорът на Здравната каса. "Никъде не сме описали, че 70% от пациентите трябва да бъдат планови. Празни легла в болниците няма да има, но болници, които не работят по спешност, за тях трябва да вземем решение какво ще правим с тези болници, дали имат право да работят с НЗОК. Няма право да ви откажат прием в болница. Когато отиваш като спешен пациент, след като болницата е получила разрешение за дейност, тя не може да откаже на спешен пациент. Спешен пациент е този, който прецени лекарят. Лекарят преценява кой е спешен и кой не е", уточни Цеков.

Близо 40% от българите намаляват разходите си за лекарства заради липсата на средства. Това сочи социологическо проучване, направено преди дни. Често хората се оплакват, че трябва да доплащат медикаменти, за които доскоро Здравната каса е покривала цялата цена.
Шефът на НЗОК Пламен Цеков потвърди, че такива случаи не са малко, тъй като на пазара излизат всеки месец все по-евтини алтернативи на дадени лекарства, а Здравната каса поема най-евтиният продукт. Ако даден пациент държи да си продължи лечението със стария медикамент, той трябва да доплати разликата.

"Така е, защото със средствата, с които разполагаме, се опитваме да обхванем максимален брой пациенти. Гарантирано е, че новото по-евтино лекарство е със същите показатели, така че не би трябвало да има странични ефекти”, допълни Цеков.

Той засегна и темата с лекарствата за онкоболните и тяхното лечение, като подчерта, че този тип болни са приоритетни в България.

"От 2 години нямаме отказ на лечение на онкоболни, нямаме лимит на лекарствата. Може да има забавяне на химиотерапията, но тя е планово лечение”, заяви директорът на касата и изтъкна, че 29-те евро на година за онкоболните, които отделя страната ни на фона на други държави като Франция, където тези пари са 200 евро, са пропорционални на Брутния ни вътрешен продукт.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


31 Петя Иванова 05.09.2012 | 20:55
Каква е новата методика на НЗОК!! http://megalife.bg/%D0%9B%D0%AE%D0%91%D0%9E%D0%9F%D0%98%D0%A2%D0%9D%D0%9E/%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%BE_%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B0/tabid/91/ArticleID/4682/ArtMID/462/%D0%97%D0%B0%D1%89%D0%BE-%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%B0-%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8.aspx
30 Raina Knqginq 04.09.2012 | 15:30
Така излиза. За съжаление нямаме и тази компетенция да сме си сами лекари, въпреки че у нас сме принудени да сме специалист по всичко, само и само да се опълчим на малоумната ни система.
29 Raina Knqginq 04.09.2012 | 15:29
Мда, и сега така ще бъде именно защото само лекаря преценява кой случай е спешен! Това си е чиста дискриминация за мен!
28 Raina Knqginq 04.09.2012 | 15:28
Абсолютно съм съгласна! Проблемите са ясни и отдавна поставени на масата, но решения сякаш нарочно не се намират!
27 Kalina Vicheva 04.09.2012 | 13:49
Много интересен феномен се забелязва в някои наши болници - връщат болни пациенти, а лекуват здрави само и само да усвоят някоя и друга пътека... Дакато тези практики продължават ефект едва ли ще има.
26 София Павлова 04.09.2012 | 12:37
"От 2 години нямаме отказ на лечение на онкоболни, нямаме лимит на лекарствата. Може да има забавяне на химиотерапията, но тя е планово лечение”, заяви директорът на касата. Това е просто невероятен напредък!
25 Силвия Ганчева 04.09.2012 | 12:31
Случва се това, че цените на лекарствата за онкоболните бяха свалени наполовина от Атанасова, но остава проблема с ДДС на илачите, заради което олигарси като Огнян Донев се оправдават, че са надули цените на лекарствата си с тройна надценка.
24 Марин Костов
Този коментар е маркиран като неуместен.
23 Силвия Ганчева 04.09.2012 | 12:00
Съсипаха здравеопазването, въпреки отчаяните опити да го оправят. Въпреки, че Атанасова успя да намали почти наполовина цените на някой много скъпи лекарства в същото време веднага се вдигна потребителската такса пир личния лекар;) Е къде ти е Киро на Кирия!? Докато не се поставят юзди на фармацевтичните монополисти и не се махне ДДС на лекарствата, нещата няма как да се оправят. И това безумие с тия клинични пътеки е пладнешки грабеж!
22 pushit realgood 04.09.2012 | 12:00
Връщането на пациентите не е в интерес на болниците, смята Пламен Цеков. "Далеч, преди да се изчерпи лимитът, сме заложили да се обърне мениджърът към касата. До момента НЗОК нямаше поглед какво се случва в лечебните заведения в доболничната помощ". Време е да се заинтересуват какво се случва с тия хора, все пак плащаме осигуровки, не за нещо друго!
21 Силвия Ганчева 04.09.2012 | 11:58
Ама те пак ще се връщат бе миличка, защото ако чичо доктор прецени, че не си спешен случай, ако ще и да приритваш в чакалнята няма да те вземат! Нали това казва Цеков!
20 Силвия Ганчева 04.09.2012 | 11:42
"Шефът на НЗОК Пламен Цеков потвърди, че такива случаи не са малко, тъй като на пазара излизат всеки месец все по-евтини алтернативи на дадени лекарства, а Здравната каса поема най-евтиният продукт. Ако даден пациент държи да си продължи лечението със стария медикамент, той трябва да доплати разликата." Демек, лекарят ти изписва лекарството, което е по-скъпо, защото най-вероятно е и по-качествено (но не винаги), касата поема само най-евтиното и ти един вид не можеш да имаш голям избор, защото не можеш сам да си предпишеш по-евтиния вариант и си даваш парите за по-скъпия. Понеже здравето е най-важно. Или поне така се говори....
19 набръчкан мозък 04.09.2012 | 11:35
Проблемът е, че повечето качествени лекари просто избягаха в чужбина и тук останаха тройкаджиите, ако ми позволите така да се изразя. Цялата система според мен ще трябва да се промени.
18 Margо Filipova 04.09.2012 | 11:30
Време е вече това да се случи. Не могат да се връщат болни хора, заради идиотски недомислици!!!
17 набръчкан мозък 04.09.2012 | 11:29
Много проблеми в нашето здравеопазване, много незададини въпроси, много бюрокращина, много тромавост - системата според мен е прекалено затлачена на този етап.
16 Georgi Hristov 04.09.2012 | 11:06
Той засегна и темата с лекарствата за онкоболните и тяхното лечение, като подчерта, че този тип болни са приоритетни в България. А какво се случва с цените, това си е пълен геноцид!
15 Анита Кралева 04.09.2012 | 10:31
А най малко е в интерес на пациентите. Като се има предвид как целия свят се опитва да направи здравеопазването възможно най-достъпно, ние видиш ли, правим точно обратното!
14 nedostapnata moma 04.09.2012 | 10:28
ее , направо се изказа пък ти , и точно в болницата ще искат да се социализират ?:)
13 tiha paranoq 04.09.2012 | 10:22
Здравеопазването ни е на толкова слабо ниво. Не съм сигурен, че има друга държава в Европа с толкова много сериозни и нерешени проблеми в здравната си система. Това трябва да се оправи час по-скоро.
12 tiha paranoq 04.09.2012 | 10:17
Проблемът при българските болници е, че в тях понякога влизат пациенти, които не се нуждаят от болнична помощ. Има хора, които едва ли не там търсят начин да се социализират просто.
11 gnila qbalka 04.09.2012 | 10:15
Ми на кого е интерес? Те лекарите и без това вече за нищо не стават- само дето ми се бият в гърдите...
10 atanas angelov 04.09.2012 | 10:08
Само си прехвърлят топката и се оправдават толкова тъпо и очевидно , че си мислят ,че са света вода ненапита !
9 sexapilnata pichka 04.09.2012 | 10:05
да , и после защо младите хора бягали ?? , как няма да бягат , един живот имаме , няма да търпим мизерията !
8 aleksa darinova 04.09.2012 | 10:03
Нямаме нищо....и законодателството ни също е пълна трагедия.....затова всеки си прави каквото си иска.
7 sexapilnata pichka 04.09.2012 | 09:58
Пълна пародия , както всички важни институции за България - нито имаме здравеопазване като хората , нито образование , никакво развитие !
6 kolio nikolov 04.09.2012 | 09:48
Те я полагат , но не влагат чувство , смисъл и истина в тази клетва !
5 мистерия финикова 04.09.2012 | 09:42
връщането на опациенти не е винтерес на никого, но въпросът ми е откога интересът на болниците е по-важен от интереса на пациента? нима не са лекарите тези, които полагат Хипократова клетва/
4 otvarachkata otvarakova 04.09.2012 | 09:33
И после стигаме да въпроса - защо си плащаме осигуровките ????Вече май ни писна да ни се подиграват !
3 Velislav Zdravkov 04.09.2012 | 09:20
Вече стигнахме на дъното , от това по -зле накъде ???
2 Marusq Laleva 04.09.2012 | 09:18
Разбира се, че не е в интерес на болниците, всяка нощувка в болнично легло се заплаща на хотелски начала, това си е приход за болничното заведение.А и колкото и да е претъпкано, ако влезе спешен случай, лекарите са длъжни да го приемат, защото ако се случи нещо с пациент, който са върнали, близките му ще ги съдят до дупка.Историята помни такива случаи.
1 golemiqt korem 04.09.2012 | 09:16
Тези хора не се чуват какво говорят - да се компенсира обема на пациенти ???? , в коя нормална държава има подобно нещо ???

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • Сега "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците" - комедийно шоу /п./
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.39 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.