Мерките на ЕС за намаляване на вредните емисии парникови газове по отношение на авиационния сектор предизвикаха яростна реакция от страна на САЩ, Китай, Русия и още 22 държави.
Днес (21 февруари) всички недоволни от решението на ЕС за вредните емисии от авиацията се събират в Москва, пише Euobserver. Те ще обсъждат контрамерки на включването на всички авиолинии, опериращи в ЕС, в Европейската схема за търговия с вредни емисии (ETS).
По повод срещата европейският комисар по климатичните промени Кони Хедегор написа в Twitter, че е време противопоставящите се на европейската политика да предложат нещо конструктивно, а не само да критикуват.
Но амбициозната политика на ЕС по отношение на опазването на околната среда започва да печели неприятели и по отношение на други сектори.
Наскоро стана ясно, че Брюксел планира да "сложи етикет" силно замърсяващ на петрола, които се добива от петролните пясъци. Това съвсем не се харесва на Канада, която има едни от най-големите залежи в това отношение. А евентуално определение за замърсяващ на този вид петрол би означавало по-големи разходи при добива и реализацията му на европейския пазар.
Още през октомври 2011 година ЕК оповести официално становище, в което казва, че петролът от петролни пясъци е с 25% по-замърсяващ околната среда, отколкото нормалния петрол. Тогава Канада отвърна, че това становище може да предизвика търговска война между Отава и Брюксел.
В Канада 140 хил. души се занимават с добива на петрол от петролни пясъци, а индустрията там се оценява на 11,4 млрд. долара.